ثبت برند

ثبت برند در ایران

بنا به تعریفی که انجمن بازاریابی امریکا ارائه نموده، برند یا نمانام اشاره دارد به‏ یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری که خدمات یا فروشنده محصولی خاص را مشخص می کند. که ارائه دهنده مذکور به وسیله آن نام از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد. عبارت و عنوان قانونی ای که برای برند استفاده می شود، نشان تجاری است.
به مجموعه گره های عقلی، ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، که ذهن بازار هدف را اشغال نموده برند گفته می شود. از مزایا و فواید یک برند خوب، تداعی معانی و برقراری ارتباط با تصاویر و نشانه ها است.مبنای تصمیم گیری برای خرید یک برند، فواید و مزایای آن می باشد.
آن چیزی که مخاطب با شنیدن، دیدن، حس کردن و یا هرگونه ارتباطی با آن صفات و ویژگی‌های آن را در ذهن خود تداعی می‌کند برند است.
برند شامل همه احساسات، ویژگی ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده است؛ برند، برداشت افراد از یک نام است.
در فارسی واژه برند معمولا برای اشاره به محصول یا خدمتی به کار می‌رود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد. به بیان دیگر برند دارای ماهیت اجتماعی است و برندهای قدرت‌مند آن‌هایی هستند که افراد نسبت به آن‌ها حس مالکیت دارند و برای مثال می‌گویند: «این برند، اسم برند دلخواه من است». نمانام‌های برتر می‌توانند هیجان و عواطف مصرف‌کنندگان خود را برانگیزند و مشتریان نیز به این نام‌ها اعتماد داشته و از آنها انتظار خلق ایده‌های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.

مالکیت معنوی

موضوع وفاداری به برند از مهمترین موضوعات موردتوجه شرکتها می‌باشد و شرکتها همواره به دنبال راههایی برای کسب و جلب وفاداری مشتریان می‌باشند. یکی از مهمترین معیارهای وفاداری به برند، عامل یادآوری و بازآوری برند با گروه کالایی خاص می‌باشد که زمینه را برای خریدهای مجدد مشتریان فراهم می‌آورد.
از مهمترین عناصر بازاریابی و موفقیت یک شرکت علامت تجاری یا برند آن است و شمایلی است که سازمان یا شرکت شما را معرفی کرده و آنچه را که هستید را در ذهن بینندگان و مشتریان تداعی می نماید.

صفات خوب یک برند

صفاتی را که یک برند قوی و نیرومند باید دارا باشد بدین شرح می باشند:
۱. تناسب ۲. جایگاه مناسب ۳. تحمل پذیری ۴. اعتبار ۵. الهام بخشی ۶. بی همتایی ۷. جذابیت برند

این عناوین از نظر مصرف کننده اینگونه تفسیر می شوند:
۱. منشا یا مبدا محصول ۲. واگذاری مسئولیت به تولیدکننده ۳. خطرپذیری کمتر ۴. هزینه پرس و جوی کمتر ۵. نشانه کیفیت ۶. معامله یا عهد و پیمان با تولیدکننده محصول ۷. وسیله نمادین برای اظهار شخصیت

فرم ثبت برند

۰۲۱۸۸۳۳۰۳۹۹-۴۰۰    ۰۹۱۲۱۳۹۴۰۷۳

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد راهکار مشاور محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت